Specjaliści od strategii marketingowych potwierdzają, że skuteczna reklama jest możliwa tylko wtedy, gdy będzie realizowana różnymi kanałami jednocześnie. Dopełnieniem są zaś zawsze narzędzia reklamowe, które stosuje się już w miejscu sprzedaży.
To elementy reklamy typu POS. Uznaje się, że są tak samo skuteczne, jak reklama ATL. Wszystko dlatego, że oddziałuje bezpośrednio na potencjalnego klienta. Nie wpływa też jedynie na emocje, ale rzeczywiście jest to przekaz, który informuje. Właśnie to doceniają ostateczni odbiorcy.
Dobrą informacją jest również fakt, że reklama w miejscu sprzedaży jest najczęściej o wiele tańsza. Wydrukowanie plakatów, broszur czy ulotek to koszt kilkuset złotych. Warto wybierać takie nośniki, na których można zamieścić jak najwięcej cennych dla klienta informacji.
Właściciele punktów handlowych i usługowych stosują powszechnie stojaki na ulotki oraz standy reklamowe. Dzięki nim potencjalny klient zauważy materiał reklamowy i po niego sięgnie. To już połowa sukcesu, bo jeśli tylko zapozna się z naniesioną treścią, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zainteresuje się danym produktem bądź usługą.
Nośniki, takie jak standy reklamowe mają jeszcze jedną zaletę. Są nie tylko tanie, ale można je również dostosować do potrzeb, patrząc na ogólną strategię marketingową. Stand może być umieszczony centralnie w miejscu sprzedaży, na przykład przy wejściu bądź przy kasie. Może być również postawiony przed wejściem, co wpływa na skuteczne zachęcanie do poznania oferty danego punktu.
Dzisiaj stojak na ulotki albo wymieniony stand stanowi świetną alternatywę dla promocji, która wiązała się z zatrudnianiem dodatkowych osób do rozpowszechniania materiałów reklamowych. Ulotkarz czy hostessa nie jest już potrzebna, potencjalny klient chętnie sięgnie po wydrukowaną ofertę, ponieważ sam może o tym decydować. Nikt go do tego nie nakłania, nikt nie jest natarczywy. Nie da się ukryć, że w czasach, w których reklamy są obecne niemal na każdym kroku, subtelny, ale informujący przekaz cieszy się pełną akceptacją.