Okazuje się, że reklama zewnętrzna cieszy się doskonałą skutecznością, niejednokrotnie porównywana jest do przekazów w mass mediach, ale zaletą w jej przypadku jest fakt, że kosztuje znacznie mniej. Elementy reklamy zewnętrznej mogą być stosowane jako uzupełnienie głównej strategii promocyjnej albo jako jedyne narzędzie, jakie ma zwracać uwagę potencjalnych odbiorców. Dzisiaj przedstawimy Wam możliwości reklamy, jaką umieszcza się na samochodzie.
Samochód jako nośnik reklamy
Reklama samochodowa cieszy się ogromną skutecznością. Wszystko dlatego, że jej zasięg jest duży, przecież auto może przemieszczać się w krótkim czasie po różnym terenie. Reklama taka może być więc wykorzystywana lokalnie o danym zasięgu albo ogólnie, jeśli pojazd przemierza na przykład długie dystanse.
Wykorzystywać można rozmaite formy reklamowe. Najbardziej popularne są tzw. koguty na dachu. Przypominają nieco oznaczenia taksówek, jednak umieszcza się na nich dane kontaktowe albo główne hasło reklamowe marki. Koguty mogą świecić niczym neon, przez co będą zwracać uwagę i staną się widoczne również nocą. Coraz częściej stosuje się też te z głośnikami, dzięki którym przekaz głosowy może docierać do wszystkich uczestników ruchu drogowego, w tym pieszych.
Kolejną formą reklamy na samochodzie są ramki pod tablice rejestracyjne. Te nie są tak nachalne, wręcz można śmiało powiedzieć, że subtelnie zwracają uwagę. Są dobrze widoczne, bo przecież kierowcy zawsze muszą patrzeć na tył samochodu jadącego z przodu. Na ramce nie ma dużo miejsca na informacje, ale wystarczająco, by pojawił się tam adres firmy, dane kontaktowe, logotyp czy hasło reklamowe.
Reklamę tego rodzaju dobrze jest uzupełnić naklejkami. Samochód można oklejać na karoserii oraz szybach, z wyjątkiem szyby przedniej oraz szyb bocznych z przodu. To tania forma reklamy, którą można zresztą z łatwością zmieniać. Zwraca uwagę, ale nie jest rozpraszająca. Na samochodzie z powodzeniem można zresztą jednocześnie zastosować wszystkie wymienione formy reklamowe. Korzystają z tego najczęściej firmy posiadające pokaźne floty aut. Okazuje się, że służbowe auto może być także doskonałym nośnikiem reklamowego przekazu.