Działania marketingowe w miejscu sprzedaży

stojak na gazety

W całościowej kampanii marketingowej ogromne znaczenie mają działania, jakie prowadzone są w bezpośrednim miejscu sprzedaży. To te wzbudzają zainteresowanie i wywołują chęć zakupu oraz skłaniają do finalnej realizacji potrzeb. Na jakie formy warto stawiać? Przedstawiamy reklamę drukowaną, która pozwala osiągać doskonałe efekty przy ograniczonych kosztach.

Formy reklamy drukowanej

Plakaty, billboardy, ulotki, broszury, katalogi, gazety firmowe – to najczęściej stosowany druk, który trafia z konkretnym przekazem do potencjalnych klientów. Dlaczego firmy nadal stawiają na taki rodzaj reklamy? Przede wszystkim dlatego, że właśnie ten przekaz jest skuteczny. Przez samych potencjalnych odbiorców uznawany jest za subtelny, a przede wszystkim dostarczający konkretne, rzetelne informacje. Przecież na niewielkiej ulotce nie ma miejsca na grafikę czy chwytliwe hasła reklamowe. Liczą się informacje, dane teleadresowe, dzięki którym przyszły klient może zdobyć pomocną wiedzę. Pamiętajmy również, że grupa docelowa jest dzisiaj o wiele bardziej świadoma i nie łapie się już na podstawowe chwyty marketingowe. Potencjalni klienci sami wybierają produkty, lepiej znają swoje potrzeby, mają zresztą dogodny wybór, bo konkurencja w każdej branży jest ogromna.
Reklama drukowana może stanowić wsparcie dla całościowej strategii reklamowej albo być jedyną formą przekazu, który ma trafiać do określonego targetu. Wiele zależy od działalności podmiotu gospodarczego, branży, specyfiki pracy czy miejsca, w którym świadczone są konkretne usługi bądź sprzedawane produkty.
Warto wiedzieć, że reklama drukowana wykazuje doskonałą skuteczność w relacji do kosztów, jakie inwestor musi na nią ponieść. Wydruk ulotek, katalogów bądź broszur to nierzadko nie więcej niż kilkaset złotych. Do tego wystarczy dokupić stojak na gazety bądź mały druk, by zapewnić odpowiednią ekspozycję takich materiałów.
To zresztą kolejna zaleta reklamy typu POS – ekspozytory są wielorazowego użytku, nie kosztują dużo, do tego nie są nachalne, a potencjalny klient ma wrażenie podejmowania samodzielnej decyzji, bo przecież sam sięgnął po materiał reklamowy.
Stojaki z ulotkami czy innymi materiałami informacyjno-reklamowymi w formie druku można ustawiać w dowolnym miejscu – przed wejściem do sklepu, przy kasie albo w głównym korytarzu. Stojak na gazety przydaje się także jako element ekspozycji na targach czy w czasie branżowych konferencji.

Przyszłość druku

Wydaje się, że chociaż prasa cieszy się coraz mniejszą popularnością i rzeczywiście dzisiaj częściej korzystamy z mediów elektronicznych, to jednak reklama w formie druku nadal będzie stosowana. Jest tania, ale skuteczna, przede wszystkim doceniana przez potencjalnych odbiorców za przekaz informacyjny, a nie wpływanie na emocje.
Firmy, które chcą się rozwijać, a przy tym prześcigać konkurencję, powinny jednak stawiać raczej na materiały typu POS jako dodatkowy element strategii reklamowej, a nie jedyny przekaz, z którym będą trafiać do lokalnego, przyszłego klienta.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *