Jak można promować swoją twórczość muzyczną

promocja w Tidal

Artyści od zawsze nie mają łatwej drogi do sukcesu. Najlepiej o tym wiedzą początkujący, którzy chcą stawiać pierwsze kroki w branży muzycznej. Jednak dzisiaj jest znacznie łatwiej niż dotychczas za sprawą internetu.

Internet jest narzędziem, które pozwala nam uczyć się, bawić i pracować. Jest to również narzędzie, które możemy wykorzystać w celach komercyjnych. W zależności od branży możemy pozyskiwać w nim klientów oraz publikować stworzone przez siebie materiały. Dotyczy to również osób zajmujących się tworzeniem muzyki. Co jest kierunkiem, który pozwoli przynieść dużo korzyści.

Publikacja utworów w popularnych serwisach muzycznych

Coraz głośniej się mówi o promowaniu swojej twórczości w internecie za pośrednictwem popularnych serwisów muzycznych. Jest to ciekawy kierunek, którym podąża wielu artystów zarówno tych dobrze znanych, jak i początkujących. Dlatego promocja w Tidal, Spotify, iTunes, czy Soundclound jest działaniem, które pozwala zwiększyć grono odbiorców naszej twórczości. Dzięki temu budujemy naszą markę i popularność. Jeśli nie wiemy, w jaki sposób poradzić sobie z promowaniem swojej twórczości, to najlepiej jest nawiązać współpracę z dystrybutorem muzyki. Dzięki temu uzyskamy strategię promocyjną dopasowaną do naszych potrzeb i możliwości.

Aktywności w mediach społecznościowych

Publikowanie swoich utworów idzie w parze z aktywnościami w innych obszarach. Jednym z nich są media społecznościowe, które dają szerokie możliwości. Tworząc oficjalny profil na Facebooku lub Instagramie możemy publikować aktualne informacje oraz mamy możliwość komunikowania się z naszymi fanami. Jest to droga, która pozwala budować wizerunek i opinię dotyczącą bezpośrednio naszej osoby. Nie mniej powinniśmy pamiętać o zdrowym rozsądku wobec tego, co i gdzie publikujemy. Należy o tym pamiętać, ponieważ łatwo o wpadkę wizerunkową, która może nas dużo kosztować.

Działania marketingowe w miejscu sprzedaży

stojak na gazety

W całościowej kampanii marketingowej ogromne znaczenie mają działania, jakie prowadzone są w bezpośrednim miejscu sprzedaży. To te wzbudzają zainteresowanie i wywołują chęć zakupu oraz skłaniają do finalnej realizacji potrzeb. Na jakie formy warto stawiać? Przedstawiamy reklamę drukowaną, która pozwala osiągać doskonałe efekty przy ograniczonych kosztach.

Formy reklamy drukowanej

Plakaty, billboardy, ulotki, broszury, katalogi, gazety firmowe – to najczęściej stosowany druk, który trafia z konkretnym przekazem do potencjalnych klientów. Dlaczego firmy nadal stawiają na taki rodzaj reklamy? Przede wszystkim dlatego, że właśnie ten przekaz jest skuteczny. Przez samych potencjalnych odbiorców uznawany jest za subtelny, a przede wszystkim dostarczający konkretne, rzetelne informacje. Przecież na niewielkiej ulotce nie ma miejsca na grafikę czy chwytliwe hasła reklamowe. Liczą się informacje, dane teleadresowe, dzięki którym przyszły klient może zdobyć pomocną wiedzę. Pamiętajmy również, że grupa docelowa jest dzisiaj o wiele bardziej świadoma i nie łapie się już na podstawowe chwyty marketingowe. Potencjalni klienci sami wybierają produkty, lepiej znają swoje potrzeby, mają zresztą dogodny wybór, bo konkurencja w każdej branży jest ogromna.
Reklama drukowana może stanowić wsparcie dla całościowej strategii reklamowej albo być jedyną formą przekazu, który ma trafiać do określonego targetu. Wiele zależy od działalności podmiotu gospodarczego, branży, specyfiki pracy czy miejsca, w którym świadczone są konkretne usługi bądź sprzedawane produkty.
Warto wiedzieć, że reklama drukowana wykazuje doskonałą skuteczność w relacji do kosztów, jakie inwestor musi na nią ponieść. Wydruk ulotek, katalogów bądź broszur to nierzadko nie więcej niż kilkaset złotych. Do tego wystarczy dokupić stojak na gazety bądź mały druk, by zapewnić odpowiednią ekspozycję takich materiałów.
To zresztą kolejna zaleta reklamy typu POS – ekspozytory są wielorazowego użytku, nie kosztują dużo, do tego nie są nachalne, a potencjalny klient ma wrażenie podejmowania samodzielnej decyzji, bo przecież sam sięgnął po materiał reklamowy.
Stojaki z ulotkami czy innymi materiałami informacyjno-reklamowymi w formie druku można ustawiać w dowolnym miejscu – przed wejściem do sklepu, przy kasie albo w głównym korytarzu. Stojak na gazety przydaje się także jako element ekspozycji na targach czy w czasie branżowych konferencji.

Przyszłość druku

Wydaje się, że chociaż prasa cieszy się coraz mniejszą popularnością i rzeczywiście dzisiaj częściej korzystamy z mediów elektronicznych, to jednak reklama w formie druku nadal będzie stosowana. Jest tania, ale skuteczna, przede wszystkim doceniana przez potencjalnych odbiorców za przekaz informacyjny, a nie wpływanie na emocje.
Firmy, które chcą się rozwijać, a przy tym prześcigać konkurencję, powinny jednak stawiać raczej na materiały typu POS jako dodatkowy element strategii reklamowej, a nie jedyny przekaz, z którym będą trafiać do lokalnego, przyszłego klienta.

Jak usprawnić komunikację w firmie?

aplikacje głosowe

Przepływ informacji jest procesem, który odgrywa kluczową rolę w prawidłowym funkcjonowaniu każdej firmy. Ważne jest zapewnienie odpowiednich rozwiązań, które umożliwią swobodną komunikację bez względu na odległość. Osiągnięcie tego celu wymaga wdrożenia rozwiązań, które umożliwią komunikację na najwyższym poziomie.

Dzisiaj praktycznie w każdej firmie pracownicy mają do dyspozycji różne środki komunikacji. Dostęp do poczty firmowej i telefon służbowy to standard, który może działać w oparciu o nowoczesne technologie. Bez nich komunikacja audio-wideo byłaby znacząco utrudniona a w niektórych przypadkach niemożliwa. Dlatego z myślą o potrzebach przedsiębiorców działają nowoczesne systemy Unified Communications, które pozwalają na bezproblemową integrację z wykorzystywanymi mediami.

Wdrażanie nowoczesnych systemów pozwala na integrację z urządzeniami mobilnymi. Dzięki temu telefony komórkowe są rejestrowane jako numery wewnętrzne. Pozwala to wykorzystywać jeden numer dla wszystkich urządzeń danego użytkownika w tym aplikacji PC oraz telefonu stacjonarnego. W ten sposób nie ma już problemu z brakiem kontaktów, ponieważ za sprawą integracji z Active Directory mamy dostęp firmowej książki telefonicznej. Aplikacje zapewniają również integrację z oprogramowaniem pocztowym Outlook, co daje możliwość śledzenia dostępności użytkownika poprzez statusy.

Aplikacje mobilne w tym aplikacje głosowe i wideo dają nowe możliwości umożliwiające sprawne prowadzenie rozmów. Jest to szczególnie ważne, ponieważ oprócz komunikacji na wysokim poziomie możemy ograniczyć koszty związane z połączeniami komórkowymi. To aspekt, na który zwracają uwagę małe przedsiębiorstwa, ponieważ możliwa jest kontrola i redukcja kosztów. Zachowywany jest również wysoki poziom bezpieczeństwa poprzez szyfrowanie punkt- punkt.

Profesjonalne rozwiązania do pakowania produktów

paletyzator

Przemysł produkcyjny wymaga stosowania nowoczesnych technologii, które pozwolą uzyskać produkty wysokiej jakości. Należy jednak pamiętać, że zaraz po produkcji ważny jest etap pakowania gotowych produktów. Przy wykorzystaniu profesjonalnych maszyn proces pakowania może być dostosowany bez względu na ilość i stan produktu.

Opakowania odgrywają kluczową rolę, ponieważ mają za zadanie chronić produkty przed różnymi czynnikami. Taką rolę opakowania pełnią w świetle obowiązujących przepisów. Inaczej firma odpowiedzialna za pakowanie jest narażona na konsekwencje prawne związane z nieprzestrzeganiem wymagań określonych w ustawie. Wszystko po to, żeby produkt nie został uszkodzony, nie miał kontaktu z otoczeniem oraz nie stracił swoich właściwości. W przypadku procesu pakowania istotne jest również stosowanie niezbędnych oznaczeń określających np. łatwopalność.

Maszyny przeznaczone do pakowania produktów to zaawansowane rozwiązania stosowane w różnych branżach. W przemyśle spożywczym, farmaceutycznym czy chemicznym nie brakuje rozwiązań umożliwiających pakowania różnego rodzaju produktów. Przykładem może być paletyzator, który ma za zadanie spakować odpowiednią ilość produktów. Spakowane produkty umieszczone na palecie to sposób na wspieranie procesów związanych z transportem i przechowywaniem produktów. Paletyzator pracuje w sposób ciągły, przez co nie spowalnia produkcji. Urządzenie umożliwia różne schematy opakowania.

Pakowanie to istotny proces, który wymaga wykorzystania dopasowanych rozwiązań. Napełnianie opakowań produktem, czy pakowanie produktów sypkich to przykłady, dlaczego warto inwestować w nowoczesne technologie wspierające procesy produkcyjne.

Jak dziś szkoli się pracowników?

gry symulacyjne szkoleniowe

W Polsce rynek pracowniczy zmienia się dynamicznie, co jest jednoznaczne ze zmianami na szczeblu szkoleń. Wymagania stawiane pracownikom są wyższe, dlatego wynajdowane są coraz to nowsze kursy i rodzaje doskonalenia personelu. Procesowi szkolenia można nadać różne formy w zależności od określonych potrzeb oraz celów. Jak dziś szkoli się pracowników?

Bezpłatne kursy

Pracodawcy coraz chętniej inwestują pieniądze w swoich pracowników. Jednym z popularniejszych sposobów na edukację kadry jest zapewnienie jej różnego rodzaju kursów. Przykładowo pracodawca opłaca swoim pracownikom kursy językowe, które mogą być zakończone egzaminem, aby sprawdzić nabytą wiedzę. W dzisiejszych czasach wiele firm działa nie tylko na arenie krajowej, ale poszerza swoje horyzonty na dany kontynent a nawet świat. Z tego względu tak ważnym aspektem jest znajomość języków obcych.

Gry symulacyjne szkoleniowe

Kolejną metodą na podnoszenie kwalifikacji pracowników są tak zwane gry symulacyjne szkoleniowe. Jest to określony rodzaj gier, w którym zazwyczaj uczestniczy wiele osób podzielonych na rywalizujące ze sobą drużyny. Zadaniem gier jest wykrzesanie z pracowników nie tylko wiedzy na temat rynku czy zarządzania, ale również kreatywności i nastawia na współpracę. Do celu dojść można tylko poprzez zgrane operacje ze wspólnikami, dlatego tego typu gry umacniają także więzi pracownicze i uczą pracy w grupach.

Szkolenia outdoor

Jednym z rodzajów szkoleń przeprowadzanych w przedsiębiorstwie są spotkania poza firmą, np. w lesie lub w parku. Są to szkolenia, które nie mają na celu poszerzania wiedzy pracowników, a nastawione są typowo na zgranie zespołu. Jest to doskonały sposób na to, by pracownicy oderwali się na chwilę od rutynowych zajęć, lepiej się poznali i zadbali o relacje ze współpracownikami. Do tego typu szkoleń możemy zaliczyć przykładowo ściany wspinaczkowe, tor przeszkód lub gry terenowe.

Polskie firmy zatrudniają cudzoziemców

pracownicy z ukrainy

Według ostatnio przeprowadzanych badań, około 40% polskich przedsiębiorców zatrudnia w swoich firmach pracowników spoza Unii Europejskiej. Głównymi branżami, w których ma to miejsce, są przemysł oraz budownictwo. Zagraniczni pracownicy łatają dziurę, która powstaje po coraz chętniej emigrujących Polakach.

Największy procent zatrudnionych cudzoziemców stanowią obywatele wschodnich państw europejskich. Pracownicy z Ukrainy czy Łotwy mogą liczyć na większe zarobki w naszym kraju, a ich praca ma najczęściej charakter sezonowy – przyjeżdżają na kilka miesięcy do Polski, aby zarobić pieniądze, po czym wracają do swoich rodzin i żyją za zarobione pieniądze przez resztę roku.

Można pokusić się o stwierdzenie, że gdyby nie zagraniczni pracownicy, polskie firmy miałyby wielki problem ze znalezieniem odpowiedniej liczby osób do zatrudnienia, a co się z tym wiążę – również z realizacją zleceń i zamówień. W Polsce od kilku lat utrzymuje się bardzo niski procent bezrobocia, co nie sprzyja rozwojowi przedsiębiorstw. Kolejną niezbyt pozytywną informacją jest tendencja naszego społeczeństwa do starzenia się – zakładane rodziny coraz częściej przyjmują strukturę 2+1, czego efektem jest nienapawająca optymizmem prognoza GUSu – w 2040 roku mediana wieku Polaków przekroczy 50 lat.

Mogłoby się wydawać, że zagranicznych pracowników zatrudniają głównie duże firmy, jednak ku powszechnemu zaskoczeniu – odsetek obcokrajowców pracujących w średnich i małych przedsiębiorstwach, również jest wysoki. Wyjątek stanowią mikroprzedsiębiorstwa, w których zatrudnieni cudzoziemcy stanowią blisko 4% pracowników (w pozostałych rodzajach firm waha się w przedziale 40%-65%).

Jak zostało wyżej wspomniane, branżą dominującą w procesie zatrudniania obcokrajowców jest budownictwo i przemysł. Pracuje tutaj około 50% imigrantów, natomiast w handlu i usługach liczba ta jest trochę mniejsza i waha się w okolicy 30%.

Bezpłatne porady prawne – nowe zasady od 2019 roku.

prawnik olsztyn

Od 1 stycznia 2019 roku zmieniły się zasady świadczenia bezpłatnej porady prawnej dla osób, które nie są w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zmiany z nowelizacji ustawy.

Wiek już nie jest przeszkodą.

Najważniejszą zmianą (i to pozytywną!) jest zniesienie kryterium wieku. Od tego roku jedynym kryterium decydującym jest to, czy jesteśmy w stanie ponieść koszty pomocy prawnej. Po wejściu w życie nowych przepisów osoba, która chce skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej, musi jedynie wypełnić specjalne oświadczenie. Do wprowadzenia noweli z nieodpłatnej pomocy prawnej mogli skorzystać m.in.: 

  • osoby poniżej 26. roku życia i powyżej 65. roku życia;
  • kobiety w ciąży;
  • weterani i kombatanci;
  • osoby posiadające Kartę Dużej Rodziny. 

Porada obywatelska 

Nowela wprowadziła tzw. poradnictwo obywatelskie, które polega na informowaniu ludzi o przysługujących im prawach oraz na pomocy w zrozumieniu skomplikowanego języka prawniczego. Dziedziny szczególnie preferowane przez poradnictwo obywatelskie to porady dla osób zadłużonych, porady z zakresu prawa mieszkaniowego i z zakresu zabezpieczenia socjalnego.

Porady obywatelskiej nie musi udzielać prawnik; wystarczy, że uprawniona osoba przejdzie odpowiedni kurs. Dla osób, które jednak lepiej będą się czuły, jeśli porady udzieli im prawnik, to polecamy poszukać prawników, którzy zajmują się sprawami pro bono. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę “prawnik olsztyn” i sprawdzić, czy wybrany przez nas prawnik świadczy takie usługi. 

Zgodnie z założeniami ustawy, połowa punktów ustanowionych pod bezpłatne poradnictwo prawne, powinna być przeznaczona na porady obywatelskie.

Gdzie stosuje się posadzki żywiczne?

posadzki żywiczne

Wszelkie magazyny, hale produkcyjne, obiekty przemysłowe, warsztaty, garaże czy obiekty użytku publicznego, to miejsca, które wymagają specjalnego przygotowania, by w ogóle można było z nich w pełnym komforcie korzystać. Priorytetem jest w nich podłoga, która musi spełniać szereg wymagań. Weźmy pod uwagę, że posadzka w takich miejscach jest niezwykle często eksploatowana. Z pomocą przychodzą więc producenci, którzy oferują posadzki żywiczne. Sprawdź, jakie cechy charakterystyczne posiadają tego rodzaju podłogi i dlaczego inwestorzy coraz częściej właśnie na takie się decydują.

Nie ma wątpliwości, że posadzki żywiczne to jedne z tych najtrwalszych. To one są odporne na działanie czynników, takich jak mróz, woda, wysokie temperatury, ciężar. To one również są idealnie gładkie, dzięki czemu łatwe w utrzymaniu czystości. Są też antypoślizgowe i mogą być naprawdę estetyczne. Coraz częściej stosuje się na przykład posadzki żywiczne z drobinkami brokatu, które dają naprawdę fantastyczny efekt.

Posadzki żywiczne stosuje się więc wszędzie tam, gdzie najważniejsza jest wytrzymałość podłogi i jej funkcje praktyczne. W fabrykach czy w halach magazynowych pracownicy nie mogą pozwolić sobie na zwracanie uwagi na ewentualne zniszczenie podłoża podczas realizacji zawodowych obowiązków, bowiem to znacznie zakłócałoby ich pracę. To samo dotyczy warsztatów czy chociażby prywatnych garażów. Przecież chcemy wjeżdżać do nich samochodem o wadze kilku ton bez ryzyka zniszczenia podłogi. Ta ma być odporna na pękanie i ścieranie. Do tego podłogę ma się łatwo czyścić. Nie we wszystkich pomieszczeniach używa się tradycyjnego mopa. Wielkie powierzchnie czyszczone są myjkami ciśnieniowymi. Wyobraźnie sobie, że w ten sposób myte są zwykłe panele – zapewne nie przetrwałyby długo.

Okazuje się, że inwestycja w posadzki żywiczne jest też na lata. Nikogo nie stać przecież na to, by wymieniać podłogę co kilka lat. W fabrykach znacznie zaburzyłoby to codzienny system pracy i doprowadziło do ogromnych strat. Należy więc zainwestować raz, ale porządnie i nie martwić się stanem posadzki w czasie codziennego funkcjonowania w pomieszczeniach, w których podłoga mogłaby ulec zniszczeniu przy złym wyborze materiału.

Czy da się zarobić na muzyce w sieci?

zarabianie na Spotify

Zarobki muzyków w Internecie to temat bardzo obszerny, głównie ze względu na ilość sposobów, z jakich możemy skorzystać. Oczywiście nie możemy nastawiać się, że od razu zarobimy na tym krocie, jednak z upływem czasu, przy odpowiednio wykonywanych krokach i działaniach marketingowych, pieniądze będą coraz sensowniejsze. Od czego należy zacząć i na czym będziemy mogli zarabiać w przyszłości?Continue reading →